27 Ara 2013

The Moon That Embraces The Sun / Kore Dizisi

Yabancı veya Türk olsun dönem dizilerini hep sevmişimdir. Eski zamanların aşkları, dostukları ve özellikle kıyafetlerini izlerken kendimi tarihi bir yolculuğa çıkmış gibi hissediyorum. Bu yüzden elimden geldiğince bir çok tarihi dönemleri anlatan yapımları izlemeye çalışıyorum.. Kore dizileri arasında izlemekten keyif aldığım bir çok dönem dizisi olmasına rağmen "The Moon That Embarce Sun" yani Güneşi Kucaklayan Ay.. sen sevdiklerim arasında yeri almayı başardı.


Dizi; Kral Lee Hwon'un veliaht prens iken kaybettiği Heo Yeon Woo'ya olan aşkını ve özlemini anlatıyor. Bundan önce ilk bölümler Kralın; veliaht prens döneminde Heo Yeon Woo'ya nasıl aşık olduğunu onun veliaht prenses apansız ölümle yüzleşir. Veliaht Prens ona olan özlemi ve ona olan sevgisi ile 8 yıl geçiriyor.. Kral olduktan sonra sürekli hasta olan Hekimlerin bile fayda edemediği bir hastalığı vardır.. Bütün acısını içinde yaşadığı için yıllarca veliaht prensesin ölümüyle kendini suçlar.. Hekimler fiziksel olarak bir rahatsızlık göremedikleri için büyüye başvururlar. Bir gece odasına ondan habersiz "tılsım" adı verilen bir Wol adında şaman gönderirler. Bu şamanın yıllar önce kaybettiği Heo Yeon Woo'ya benzerliği onu gören herkesin dikkatini çekecektir, özellikle Kralın...

Yeo Jin Goo / Kim Soo Hyun
Kim You Jung/Han Ga In
Lee Min Ho/Jung IL Woo
Siwam/Song Jae Hee
Kim So Hyun/Kim Mim Seo
Jin Ji Hee/Nam Bo Ra
Lee Won Geun/ Song Jae Rim

Geleceğin oyuncuları..
Diziye başladığınızda çocuk oyuncuların performansı ile karşı karşıya kalacaksınız. Jung Il Woo ve Kim Soo Hyun yok diye izlememezlik yapmayınız. Zira dizinin temasını bu 6 bölüm oluşturuyor. Kore dramalarına aşina olanlar oyuncuların gençlik dönemlerini canladıran çocukların uzun küçük yaşlardan beri bu sektörün içinde olduğunu bilirler. Yeo Jin Goo,Kim Yoo Jung, Kim So Hyun, Siwan ilk bu diziyi izlediğimde keşfettim. Özellikle Yeo Jin Goo ve Kim Yoo Jung'un sergiledikleri oyunculuk harikaydı. Birbirine oaln aşkı, özlemi, sevgiyi, kaybetme acısını öyle güzel canlandırdılar ki ikisine de tam not vermiştim. Sonrasında oynadıkları dizilerde kendilerine bana ispatladılar.. Kim So Hyun rolü gereği pek fazla işlevi olmasa da; Jin  Goo ile oynadığı I Miss You dizisiyle ikisinin birbirini oyunculuk bakımında tamamladıklarını düşünüyorum, zira hayran kalmıştım.. Geleceğin can yakan oyuncuları olacağından şüphem yok :) Lee Min Ho'ya gelecek olursak isim benzerliğini yesinler senin :) Kariyeri de onun gibi olmasını umuyorum. Rooftop Prince, Running Man ve şu sıralar Prime Minister and I dizisinde oynuyor. Çok iş yapacak çok.. Si Wan'ı ilk kez izlememe rağmen asil bir ailenin çocuğunu oynamak bir insana bu kadar yakışmazdı heralde :) Bu genç oyuncuların iyi olmalarındaki sebep bana göre küçük yaşlardan beri beraber oynuyor olmaları.
Dizinin akıcılığı, sürükleyici dışında güzel bir son ile veda etmesiyle, izledikten sonra araştırdığım da fark ettim ki Sungkyunkwan Scandal'ın senaristi ile aynı kişiymiş. Senaryonun sadeliği, güzelliği senaristin anlatmak istediği olayların sebep, gelişme(sıkmadan) sonuç ilişkisinin dengede tutması ve buna oyuncuların canlandırdığı karakterlere bürünmesi güzel dizi olmasına olanak sağlamış.. Kim Soo Hyun'un Dream High dizinden sonra kendini ne kadar geliştirdiğine izlerken tanık oluyoruz. Bir kralın dik duruşu ile sevdiği kadına duyduğu özlemin arasında ki o ince çizgi varya hani işte onu yapabilen ender oyunculardan biri olduğuna. Oynadığı  dizinin ya da filmin hakkını vermesini geçtim el attığı attığı her projede kendini daha fazla geliştirdiğine inanıyorum. O yüzden onu izlerken sıkılmadan, senaryoya aldırmadan sevebiliyorum. Jung Il Woo'nun canladırdığı Prens Yang Myung karakterini sevdim Kore dizilerinde genelde ikinci adam-kadın rolünde ki kişiler sevgisinden ötürü kötü karaktere bürünürler. Dizin kötü adamı bu sefer ikinci adamımız değildi. Aksine karmakarışık bir kişiliğe sahip, duyguları gülerek gizleyen, zeki ve güçlü bir karakterdi.. Özgürlüğüne düşkün oluşu ve sevdiği kadına sahip olabilmek için önemliydi..Dizide sevmediğim tek şey başrolün sahibi Han Ga In; oynadığı karakter ne kadar güzel olursa olsun oyunculuğunda bir şeyler eksikti. Bana göre sadece cocukluk yıllarını canladıran ufaklık ile çok benziyor olmaları. Kim Soo Hyun genelde oynadığı karakterlerle uyum içinde görünür. Han Ga In ile bu uyumu yakaladığını düşünmüyorum. Bunun dışında beğenmediğim bir yanı yok. 
  •  Nelerden etkilendiğime gelince; Veliaht Prense amansız hastalığa tutulduktan sonra gizi ay köşkünden uzaklaştırılırken. Prensin akıttığı, çaresiz kaldığı bu an.. Yeo Jin Goo'nun oyunculuğu ile ileride ne işler başaracak diye düşünmeden edemiyorum.. 

Kraliçe'nin emri üzerine yanına yaklaşamadığı için isyaaann..
  • En çok kimi mi sevdim; Kralın sadık hizmetkarı Hyung Sun'ı karakteri sevdim. Neden mi? Kral ile diyalogları, gülmesi, yürüşünü sevdim. Prens sürpriz yapacak diye çatıya çıkıp çiçekler attı. Diyeceğim o ki her şekle girdi desem abartı olmaz.

Toparlayacak olursam, başrolde ki kadın oyuncusunun bana soğuk gelişi olumsuz yönlerinden biriydi. Dönem dizilerinde hikayenin akıcılığı önemlidir. The Moon That Embarce The Sun dizisi de akıcılık, ilk altı bölüm çocuk oyuncuların sergilediği performans ile başardığını düşünüyorum. İlk altı bölümü izleyeceğim zaman sıkılır mıyım diye düşünürken beni diziye çekmeyi başardılar. Geriye Kim Soo Hyun, Jung Il Woo ve Han Gi An'ın dizinin gelişme sonuç ilişkisini iyi oyunculuklarıyla bağlamak kalmıştı. Genel olarak sevdiğim izlediğim için mutluyum.. Dizinin Ostlarına gelecek olursak FT Island'ın "You Don't Know My Feelings"  ve Kim Soo Hyun'un "The One and Only You" .. Diziyi uzun zaman önce izlemiş olmama rağmen hala açar açar dinlerim.. Kim Soo Hyun için Dream High izleyenler bilir sesinin güzelliğini..

Dizinin çekimleri zamanında eğlendikleri belli değil mi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..