1.7.15

Bad Guys / Kore Dizisi

Dizinin senaristi Han Jung Hoon yaparken yönetmenliğini Kim Jung Min üstlenmiştir. Dizi 2014 yılında 11 bölüm olarak OCN kanalında yayınlandı.

Artan şiddet suçlarıyla mücadele etmek için Polis Şefi Oh Goo Tak  suçlulardan oluşan bir ekip kurar. Gangster Park Woong Cheol, üstün zekasıyla en geç seri katil Lee Jung Moon ve kiralık katil olarak Jung Tae Soo ekibe dahil edilen kişilerdir. Ekibin bir diğer üyesi ise polis müfettişi Yoo Mi Young'tur. Polis ve suçlulardan oluşan bu ekip artan cinayetlere çözüm bulacaktır. Yaşayacakları bir çok farklı duyguyu bu süreç dahilinde öğrenecekleri bir kurguyu izleyeceksiniz.
Kim Sang Joon;  Dedektif Oh Goo Tak karakterini canlandırıyor. Daha önce yazmış olduğum City Hunter, Master's Sun, Golden Rainbow, Doctor Stranger dizilerinden hatırlayabilirsiniz. Dedektif Oh lakabı kuduz köpektir. Cinayet masasının en iyi dedektiflerinden biridir. Kızına düşkün bir babadır. Seri cinayet davasını incelerken biricik kızının bu seri cinayete kurban gittiğini öğrenir. Kızının katilini arayacağım diye mesleğini su istimal edecek duruma gelmiştir. Uzaklaştırma alır. Melek gibi adam gider yani hırslı, acımasız, bakışlarıyla insanı korkutan bir adam haline dönüşür. 2 yıl sonrasında tekrar bir seri cinayet davası söz konusudur. Acımasız cinayetler işlenir. Tek çare Dedektif Oh Goo Tak'dır. 3-4 tane çılgın köpeğe ihtiyacı vardır. Katillerin, suçluluların dilinden anlayan suçlu insanlardan bir ekip kurar. 

Ma Dong Seok; dizide Park Woong Cheol karakterini canlandırıyor. Daha önce yazdığım Mee Too, Flower!, Shut Up Flower Boy Band dizilerinde Rockin' on Heaven's Door filminde yer aldı. Woong Cheol karakteri otoriter, hırslı bir yapısı var. Seul Dong Bang ekibinden biri yakalanınca tutuklanıp hapse girdi. Yer altı adamları arasında söz geçen biri. Yumrukları konuşmaya başladı mı, kimse önünde duramıyor.

Jo Dong Hyuk; Jung Tae Soo karakterini canlandırıyor. Daha önce izlediğim Inspiring Generetion dizisinden tanıyorum. Tae Soo karakteri; duygusal, temkinli bir yapıya sahip. O bir kiralık katil. Farklı yöntemler kullandığından onunla  ilgili hiçbir şey öğrenemedikleri biri. Bu yüzden polis yakalayamamış, kendi teslim olmuştur. Bu olayın arkasında ki hikaye içler acısı. Oyunculuk desen efsane. Hele o dövüş sahneleri falan harikalar yarattığını söyleyebilirim.

Park Hae Jin; dizide Lee Jung Moon karakterini canlandırıyor. Daha önce My Love from Star, Doctor Stranger dizilerinde izledim. Sevdiğim oyunculardan biri. Lee Jung Moon karakteri soğuk kanlı ve zeki. Hwa Jin Dong davasının zanlısı. 12 yaşındayken IQ'su 165'miş. Güney Kore'de ki Mensa IQ akademisine küçük yaşta giren ilk üye. Matematik olimpiyatlarını kazanan en genç insan.En şaşırtıcı özelliği ise en genç seri katil olması(!) Psikopat kontrol listesinde en yüksek puan 40  olmasına rağmen o 38 almış. Fakat işlediği öne sürülen hiçbir cinayeti hatırlamıyor.

Dizinin senaryosuna bayıldım. Aksiyon ve suç temalı yapımlarında hem gizemi sağlayabilmek hem de aksiyonu zirveye çıkarabilmek marifet ister. Senarist gizem konusunda yönetmen ise aksiyon sahneleri konusunda iyi işler başardı. Güney Kore'de aksiyon dizilerinde dikkat ederseniz polis dahi sadece yumruklarını konuşturuyor. Alışılmışın dışında olduğu için ilk başlarda yadırgamıştım. Sonrasında teakwondo gibi dövüş sanatına sahip bir ülkenin dramalarından başka bir şey beklemek saçma olurdu. Dizi deki dövüş sahnelerinin bir kaçında saçmalıklar olsa da genel olarak ele aldığımız da güzeldi.  

Ma Dong Seok ve Jo Dong Hyuk'un oyunculuğuna harikalar yarattılar. Park Hae Jin'in sürekli etrafı süzen gerilimli bakışlarını izlerken vermek istediği imajı yakaladığı konusunda hem fikir olacağımızı düşünüyorum. Kim Sang Joon'un oyunculuğunu severim. En güzel baba rolünü oynayan aktörlerden biri. Burada kızdan sonra ne kadar değiştiğini göreceğiniz bir baba var. Psikopat bakışları varken bir anda gülümsemesi görünce korkar insan. 3 suçlunun çözeceği her dava sonunda cezai indirim almak için yarış halinde olsalar bile bir süre sonra insan hayatını kurtarmanın ne kadar kutsal olduğunu öğrenip daha duygusal yaklaşmaları güzeldi.
Gang Ye Won; dizide Yoo Mi Young karakterini canlandırıyor. İzlediğim ilk yapımı. Dizide ekipten sorumlu müfettişi canlandırıyor. Bu tür bi dizide rolüne yakışmayan tek oyuncu diyebilirim.Zira ne yapmak istediğini anlamadığım karakterlerden biriydi. 
Kang Shin Il; dizide komiser Nam Goo Hyun karakterini canlandırıyor. Dedektif Oh Goo Tak'ın dava arkadaşı. Personal Taste, Lie To Me, Secret Love, Emergency Couple, Triangle, Pinocchio gibi dizilerde izleme fırsatı buldum.  İlk bölüm seri katili yakalamak isteyen polis oğlunu kaybeder. Bunun üzerine uzaklaştırma alan Oh Goo Tak'ı görevine getirir. Böyle bir ekip kurarlar.


Yasal Uyarı: Sadece bir sonra ki  paragraf spolier içerebilir. 

Dizinin kurgusu başlangıcından finaline kadar gizem içinde gidiyor. Kurgu gibi görünen akıl almaz olayları günlük hayatta haberlerde görüyor olmamız da çok acı. Dizi, bir çok vahşi cinayet konusunda dersler veriyor. Organ ticareti bunlardan bir tanesi. İnsanlık kavramına dair güzel noktalara değindiler. Lee Jung Moon'un kendini keşfediş sürecinde ki gizemi sonuna kadar tadında tutmaları güzeldi fakat seri katil damgasını boşuna boşuna yediğini görmek üzdü. Woong Cheol ve Tae Soo'yu ekipte ki diğer arkadaşları Jung Moon'u öldürmek için kimin tuttuğunu öğrendiğimde şok geçirdim. Orada ki olay örgüsünün peşi sıra çözülmesi dizinin başlarında karşımıza çıkan bir çok soruya açıklık getirdi. Final 86 dakika sürdü, film tadındaydı. Sorular cevaplarını buldu. Savcının seri katil olduğunu öğrenip Jung Moon'u masum olduğunun ortaya çıkmasına sevindim. Diğer taraftan  iki olaya üzüldüm biri; Tae Soo'nun hoşlandığı kadına "kocasını ben öldürdüm" diye itiraf etmesi bir diğeri Şef Oh Goo Tak'ın kızının babasının hırsı uğruna kim vurduya gitmesine üzüldüm. 

Senaristin dilinden anlatmak gerekirse; Hayvanları yakalamak için başka hayvanları kullanmaktan bahsettiler ve solucanı oltaya takıp balığı yakaladılar. 

Dizinin müzikleri; Yoon Hyung Ryul "Break Up", ROO "Reason" şeklinde dikkatimi çeken iki şarkı vardı. Aksiyon-gizem temalı dizileri seviyorsanız hiç kaçırmayın. Kurgu ve oyunculuk konusunda iyi işler çıkaran bir ekiple karşı karşıya kalacaksınız. Özü sözü favori dizilerim arasına girdi Bad Guys. 11 bölüm nasıl geçti anlamadım. Tadı resmen damağımda kaldı. OCN kanalının bu zamana kadar en çok izlenen dizisi olmuş. 2. sezon gelir sinyalini finalde verdiğini düşünüyorum. Umarım bir sezon daha izleriz.
Kesinlikle 2. sezonu hak eden bir ekip

24 yorum:

  1. her ne kadar sevdiğim bir film türü olmasa da çok güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak bayanları tercih etmediği bir tür olduğu için normal. Fakat ben bu türü ve gizemli kısmı çözmeyi seviyorum sanırım.

      Sil
  2. Dizi olunca takip edemiyorum filmleri de not alıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güney Kore filmlerini pek iç açıcı bulmuyorum. O yüzden pek fazla önerim yok ama diziler güzel oluyor.

      Sil
  3. merhaba canım blogunu yeni keşfediyorum severek takip edicem :) benim blogumada beklerim :) http://fundanndunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Eşimin sevdiği diziler bunlar..:) Ben de o sırada mutfağa kaçıyorum..:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman kesinlikle eşinize önermelisiniz. Türüne göre harika.

      Sil
  5. kore dizileri hiç ilgimi çekmiyor :-(( ama 1-2 film izlemiştim galiba fena değillerdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri pek iç acıcı değil dizileri öneririm bence bir kere denemelisiniz :)

      Sil
  6. Önceden takip çok dizi vardı ama artık fırsat buldukça bilgisayar zamanı alıyor. Neredeyse televizyon hiç açılmıyor.Ama çok güzel anlatmışsınız, bilgiler vermişsiniz.Çok ta güzel bir diziymiş. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Ben evde çok nadir tv izlerim. İşimden fırsat bulursam ya bilgisayarı açıp dizi izlerim ya kitap okurum.

      Sil
  7. Anlatım çok güzel, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Kore dizilerinin çok seveni var ama ben sevemiyorum nedense..meraklısı varsa spoiler'den pek hoşlanmamıştır :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevipte izlemeyenler için spolier uyarı veriyorum o yüzden sıkıntı olduğunu düşünmüyorum :D

      Sil
  9. İzlemedim ama şu an merak uyandırdı bende anlatımın cnm ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlemesin harika bir yapım canım benim :)

      Sil
  10. Salam. Bu drama mükəmməldir. Xüsusilə romantik dramalar sizi yorubsa :) Hər biri rolunu əla oynamışdı. Qadını mən də heç bəyənməmişdim -_- bu arada bloguma da gözləyirəm ;) takipdəyəm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam;
      Bu drama gerçekten güzel yapımlardan biri. Aynı fikirde olduğumuza sevindim.
      Beni takip etmeye devam et güzel dramalarla karşında olacağım.

      Sil
  11. Ben bir kore fanıyım kore dizi ve filmlerine hastayım güzel yespit olmuş eline sğlık harika bir dizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..