11.2.16

Emperess Ki / Kore Dizisi


Emperess Ki; 2013'ün Ekim ayında başlayıp 2014'ün başlarında son bulmuş 51 bölümden oluşan tarihi dizi. Normalde 50 bölüm olarak planlanan dizi bir bölüm daha uzaltıldı. Senaristliğini Jang Young Chul, Jung Kyung Soon yaparken yönetmen koltuğunda ise Han Hee oturuyor.

Emperess Ki, konusunun yanı sıra oyuncu kadrosunun zengin olması fazlasıyla dikkat çekiyor.51 bölümlük tarihi dizi olduğundan oyuncu sirkülasyonu bir hayli fazla. Ana karakterlerden kısaca bahsetmek dışında diğer karakterleri dizi hakkında ki yorumum arasında görebilirsiniz.



Konun çıkış teması; Cengiz Han'ın kurduğu Yuan Hanedanlığına 37 yıl hükümdarlık eden Demir Leydi olarak bilinen İmparatoriçe Ki'nin hayatından esinlenilerek tarihi gerçeklerden bir nebze şaşılarak kurgulanmış bir dizi diyebiliriz.

Nyang/Empress Ki karakterini başarılı aktirist Ha Ji Won canlandırıyor. Secret Garden, The King 2 Hearts, As One yapımlarından hatırlayabilirsiniz. Çocukluğunda, annesi dahil olmak üzere bir çok kadının esir düşüp Yuan'a zorla cariye gönderiliyor ve ölüyor. Küçük kız ise ans eseri hayatta kalır. O dönemler  kadınlar için bir dönem olduğundan hayatının bundan sonra ki senelerinde Nyang adında erkekmiş gibi davranmayı tercih ediyor. Yıllar sonra annesinin kaderini yaşayarak Yuan'a cariye olarak gönderilir. İmparatoriçe ve bir sonra ki imparatorun annesi olarak konumunu koruyacak. En düşük pozisyondan en yüksek pozisyona giden zorlu ama bir o kadar büyülü bir yolun dizi boyunca tanığı olacaksınız. Ha Ji Won her ne kadar erkek gibi bir görünüme sahip olmasa bile dizide yer alan aksiyon sahnelerinin vazgeçilmez unsurları olan ok atma ve dövüş tekniklerini harika bir şekilde yerine getirdiği düşüncesindeyim.


Wang Yo karakterini Jo Jin Mo canlandırıyor. Koryo'nun kendi halinde ülkesini kaybetmek üzere olan bi yandan da kral olmaya çalışan bir kral. Tarihi gerçeklere bakacak olursak aslında Wang Yo hakkında edilecek iyi bir yönü dahi bulunmamakta. Dizide ki karakterinin aksine kadınlara düşkün, cani bir kraldır. Koryo Kore'nin temeli olduğundan olacak ki prestijlerini korumak adına Wang Yo karakterini kendi çapında fazlasıyla iyi bir karakter olarak ortaya çıkarmış. Jo Jin Mo'nun oyunculuğu ve dövüş sahneleri oldukça güzeldi. Bununla birlikte dizinin içinde ki aşk üçgeninin içinde yer alacak olan Koryo Kral'ın çok aşık tripleri açık konuşmak gerekirse izlerken çok bunalttı.
Yuan İmparatoru Ta Hwan/Togon Temur karakterini Ji Chang Wook canlandırıyor. Emperess Ki dizisiyle büyük bir ün kazanan oyuncu sonrasında başarılı dizi Healer'da yer aldı. Tarihte; Cengiz Han ve  Kubilay Han'ın soyundan gelen Togon Temur, 50 yıl boyunca Yuan'ın tahtında kalacak, günümüzde bilge Kral olarak anılacak. Senaristin kurgusunda ise  ilk bölümlerde Bilge Kral olarak bilinen Togon Temur'un aksine anne babası kaybetmiş, tahtın varisi olmasına rağmen El Temur tarafından korku içinde yaşamış bir karakter ortaya koymuş. Dizide yer alacak intikam sürecinin baş karakteri olarak göz dolduracak. Ji Chang Wook duygu geçişlerini en iyi yapabilen aktörler arasında yer aldığı kanaatindeyim. 

Dizinin başrolleri kadar konuşulan yardımcı karakterlerden kısaca bahsetmek gerekirse;

Tarihi bir kurgu var ise orada mutlaka entrikanın dibine vuracak kötü karakterler tabi ki mevcut olacak. Sınırlarını sonuna kadar zorlayan El Temur sülalesi ve yardakçıları da diziye bu konuda oldukça  katkı sağlıyor. Öyle bir evlat ki bunlar  kötü olan babalarının kanına sahip olduklarını sonuna kadar belli ettiler. Danashri Togon Temur'un ilk eşi. Kötü bir İmparatoriçe nasıl olur canlı örneği. Güç ve kıskançlık için yapamayacağı kötülük yok.

Dizinin olmazsa olmaz karakterlerinden biri de Kraliçe Dowager. Dizinin başından sonuna kadar Togon'u kullanarak bir yerlere gelebilmek umuduyla bir şeylerin peşinde koştu. En büyük yanlışı ise Koryolu olan Nyang'ın, Yuan'a karşı içten içe duyduğu nefreti bilmesine rağmen El Temur'a karşı zafer kazanmak uğruna hem saray içinde hem saray dışında ona sağlamış olduğu güç oldu.  Bayan; ara ara sinirlendiğim ama genel olarak sevdiğim karakter. Ölümüne kadar olan süreçte İmparatora Togon'a, Nyang'tan daha fazla saygı duydu. Eksik bile olsa her adımını haber verme ihtiyacı duydu en azından arkasından iş çevirmedi. Gerçi bazı zamanlarda kendini El Temur gibi yapmasa daha iyi bir adam olabilirdi o ayrı. Tal Tal; dizinin zeka küpü, adaletli, doğruyu yanlışı anında tespit eden, Koryo Kralı Wang Yoo'yu sevmemesine karşın hakkını teslim eden bir komutan. Dizi boyunca Nyang'a karşı sevgisi olduğu düşünülse de kanımca onun duyduğu şey hayranlık hissidir. Tarihe gelecek olursak; Tal Tal aslında Togon ile yakınlığı ile biliniyor. İmparatoriçe Ki ile aralarını bozmak için bir çok entrika döndürmüştür. fakat senaristler dizide bu yakınlığı Nyang vermiştir.Bir adamın sessizliğiyle, zekasıyla nasıl harikalar yapılacağını senarist güzel kurgulamış.Dokman; sadık bir hizmetkar nasıl olur canlı örneğiydi. Koryolu olmasına rağmen benim vatanım yok dese de Nyang ve diğerlerine olan yardımlarından aslında gizliden gizliye sürekli vatanını destekledi.Onu diğer Koryolulardan ayıran ise, ekmek yediği kaba tükürmemiş olması. Yani diyeceğim şu ki; hiçbir yanlışı olmayan Togon'a , belli bir noktaya kadar Kraliçe Dowager'e hep sadakat göstermiş, Nyang'ı desteklemiş ama Koryo ortaklığını ise kesin dille reddetmiş olması onu  harika kılmıştır.

Dizide Wang Yoo'nun yersiz kahramanlıkları normal şartlarda hoşumuza gidebilirdi lakin Togon'un İmparatoriçe Ki'ye olan sevgisi her şeyi sıfırladı gözümde. Tahtta az denecek kadar az kalmış, kadın düşkünü, sapkın ve 35 sene yaşamış. Wang Yoo'nun senaristler tarafından efsane bir karakter haline dönüştürmeleri hiç hoş değil. Mesela; bir kız uğruna ülkesini tamamen gözden çıkardığı yersiz kahramanlıklara girişmesi saçmaydı. Zira bu adam sıradan bir Koryo'lu değil ki Kral olarak biliniyor. Ülkesine bu konuda zerre yardımcı olamadığı düşüncesiyle birlikte 51 bölümde Koryo için yaptığı tek şey sanırım kağıt para olayını çıkarması oldu.

Tarihte İmparatoriçe Ki 1315 yılında Koryo'da dünyaya gelmiş. 35 sene cariye hayatı yaşamıştır. İmparator'un eşi Tanashli öldüğünde onu İmparatoriçe yapmak istemesine rağmen başaramamıştır. Bayan'ın ölümünün ardından 2. İmparatoriçe konumunda yerini almıştır. Oğlu, velihat Prens Ayu tahta geçtikten sonra ortadan kaybolduğu bilinmektedir. Akibeti ne olduğu konusunda bir bilgi yoktur. Tarihte adı geçen en büyük destekçisi ise Harem Ağası Park. Dizide ki Ki'yi kötü bir karaktere büründürme çabaları bence oldukça vasattı. Sürekli etrafta mavi boncuk dağıtan biri haline getirilmiş bir İmparatoriçe izledik. En çok kızdığım ise Togon Temur'a olan sevgisini geç belli etmesi oldu. Cariyelikten İmparatoriçeliğe yükselirken bile, intikam uğruna abuk sabuk işler peşinde olması da biraz şov bence.


13 yaşında tahta geçmiştir. Yaşı küçük olduğu için devlet işleriyle pek işi olmamıştır. Devletin işleri Bayan tarafından yönetilmiştir. Aklı ermeye başladığında Bayan'ın uyguladığı yönetimden memnun kalmayıp görevi devralmış, onun yerine ise Tal Tal'ı geçirmiştir. Kıtlık baş gösterdiği dönemlerinde siyasi ilgisini kaybetmiş onun yerine devlet işlerini Ki'ye ve oğlu Ayu'ya bırakmıştır. Kendisi bilge kral olarak bilinen biri hükümdar haline gelmiştir. Yuan'ın bilinen son hükümdarıdır.

Dizide zaman ve mekan kavramları dışında Togon ve Ki'nin hemen hemen bütün olaylarında benzerlikler var. Wang Yoo için aynı düşünceye sahip değilim. Bu tip tarihi dizileri kurgu üzerine yapılandırdıkları için mantıksal hatalar söz konusu olabiliyor. Dizinin başladığı sahne yüzünden mecburi değişiklikler olduğu kanısındayım. Hatta dizi tekrar yayınladığı sırada bir çok sahnenin değiştiğini okuduğumu söyleyebilirim. Tarihi dizi izlemek isteyenler için ideal bir yapım. Sırf oyuncu kadrosunun zenginliği için bile izlenir.

Dizinin müzikleri; Dizinin başrol oyuncusu Ji Chang Wook seslendirdiği "To The Bufferly" 4MEN "Thorn Love" Wax "Love wind" ZIA "The Day" Soyu "Once More" Park Wan Kyu "Wind Breeze" Jansu "I Love You" dikkat çeken şarkıları.

Albümü dinlemek için; TIKLA

4 yorum:

  1. Wang Yoo nasıl bir tipti öyle.Dizi boyunca fıtık etti beni.Bir ara baş aktörü o sanmıştım,diziyi bırakıyordum neredeyse :)
    Dizi ise cok kaliteliydi,sonlara doğru monotonlaşsa da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wang Yoo karakterini inan bende sevemedim dizi boyunca çileden çıkmıştım. Aslında ilk başlarda çok ilgi toplamıştı Togon Temur sükse yapınca senaristler, senaryo üzerinde çok fazla oynama yaptı o dönemde :)
      İzlediğim en iyi tarihi dizilerinden biri diyebilirim bu dizi için :)

      Sil
  2. Wang Yoo karakteri ölsün istedim o kadar çok ki hemde ... Hayır diziyi izlerken akli melaikelerimi kaybetmekten korkuyorum. Yeni başladım diziye 22. bölümdeyim ve Nyang hamile. Zannımca Koryo'lu çirkinden. Eğer öyleyse dizi benim için daha da katlanılmaz bir hal alacak. Umarım 51. bölüme geldiğimde aklım yerinde olur . Yazı için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi yayınlandığı dönemde Yuan ve Koryo olarak ikiye ayrılan seyirci kitlesi vardı. Ben sana şu şekilde bir ipucu vereyim. Dizinin ilk bölümde yayınlanan kesiti hatırla yeter. Bir de tarihi dizilerde olabilecek her ihtimali düşün :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...