28.10.16

38 Task Force / Kore Dizisi


Bad Guys dizisinin senaristi Han Jung Hoon ve yönetmeni Kim Jung Min'den bir baş yapıt daha. OCN kanalı bu tür dizilerde kesinlikle en iyi ilk üçte yer alıyor. Dizinin konusu; Vergi Tahsilat Bölümü’nün şefi  ve bir dolandırıcının yasal boşluklardan faydalanarak vergi kaçıran insanları yakalamak ve büyük miktarda ödenmemiş vergileri toplamak için birlikte çalışmaya başlar.

Ma Dong Seok; dizide Beak Sung Il karakterini canlandırıyor: Me Too, Flowers!, Shut Up Flower Boy Band ve Bad Guys dizilerinde izledim. Beak Sung Il; adil ve dürüst bir karaktere sahiptir. Vergi Dairesinde tahsilat bölümünün şefidir. Hayatı boyunca memur olarak, canını dişine katarak çalışmıştır. Fakat çabasının karşılığını ne yazık ki alamaz. Ekibi sürekli sonuncu olduğu için kendini kötü hisseder. Ma Dong Seok'u en son Bad Guys dizisinde izledim. Oradaki karakteriyle tamamiyle zıt bir karakterde görmek mutlu etti.Bu tip roller ona çok yakıştığı kadar psikopat rollerde görmekte yakışıyor.  

Seo In Guk; dizide Yang Jung Do karakterini canlandırıyor. Love Rain Reply 1997,Master Sun, Reply 1994, King of High School Life Conduct, Hello MonsterOh My Ghost dizilerinde izledim. Çekici bir dolandırıcı olan Yang Jung Do oldukça zeki, yakışıklı ve küstah birisidir. O, Şef Baek Sung-Il'i dolandırması sonucu aralarında farkında olmadan iletişim başlar. Seo In Guk farklı bir aktör. Canlandırdığı her rolün hakkını veriyor. Birbirinden farklı karakteri canlandıran bir kaç aktörden biri diyebilirim. Zeki, kendini beğenmiş veya saf roller ona fazlasıyla yakışıyor.

Girls Generetion grubundan Sooyoung, dizide Chung Sung Hee karakterini canlandırıyor. Sooyoung'u grubundan takip ettiğim için severim. Fakat daha çok hiçbir yapımını izlemedim. Sung Hee, prensip sahibi ve mantıksal bir yapıya sahiptir. Bu sebeple duygularından çok mantığıyla hareket etmeye çalışır. Vergi Tahsilat bölümünde memur olarak çalışır. Netizenlerden Sooyoung'un oyunculuğunun kötü olduğuna dair bir çok yorum okumuştum. Dizileri nasıl izliyorlar anlamış değilim. Daha önceki yapımlarını bilmiyorum ama bu dizide oyunculuğunu çok beğendim.


Seo In Guk şarkıcı olarak çıkış yapmasına rağmen kendini daha çok oyunculuğuyla gösterdi. Reply serüveni ise eşik noktasıydı diyebilirim. Bir dolandırıcıyı bir insan ancak bu kadar iyi canlandırabilirdi. Oyunculuğunu sevdiğim için bütün yapımlarını izledim sayılır. Onu bir tek tarihi dizisinde izlemedim. En kısa zamanda izlemeyi planlıyorum. Ma Dong Seok'un oyunculuğuna en çok Bad Guys dizisinde hayran kalmıştım. Yeraltı dünyasında sözü geçen bir adamı canlandıran oyuncu orada ki rolünün aksine naif, sessiz, erdemli zıt bir karaktere hayat verdi. Boşuna karakter oyuncusu demiyorum. Canlandırdığı her rolün hakkını veriyor. Sooyoung için bir itirafta bulunacağım. Dizinin ilk bir kaç bölümüne kadar Sung Hee rolünü Sooyoung oynadığının farkına varmamıştım. Rolünün içine o kadar girmiş ki fark etmedim bile. Oyunculuğunu da sevdim.

Vergi Tahsilat Bölümü Ekibi
Dışarıdan bakınca işleri kolay gibi görünen aslında zor bir işin parçaları. Onlarında aslında emir kulu olduğunu unutmamak gerek. 

Özlenecek ekip:)
Adaletin korkusuz savaşçıları diyebilir miyiz?

Song Ok Suk; dizide No Bang Sil karakterini canlandırıyor Daha önce Rooftop Prince, Bridal Mask, I Miss YouFated To Love You dizilerinde izledim. Bang Sil, ekibin tefecisi. Anlayacağınız planların para ayağı onun tarafından çözülecek. Heo Jae Ho; dizide Jang Hak Jo karakterini canlandırıyor. Daha önce Full House Take 2, Emergency CoupleMarriage Not DatingMy Unfortunate Boyfriend, Hidde n Identity dizilerinde izledim. Ekibin telefon dolandırıcısı.

Go Kyu Pil; dizide Jung Ja Wang karakterini canlandırıyor. D-Day, One More Happy Ending , Moorim School, Another Miss Oh dizilerinde izledim. Ekibin klavyesi olarak geçiyor. Sizinde anlayacağınız üzere hacker olarak izleyeceğiz. Lee Sun Bin dizide; Jo Min Joo karakterini canlandırıyor. Daha önce Madame Antoine dizisinde izledim. Ekibin altın üyesi.Bireysel olarak çalışmayı sever. Herkesi çok rahat kandırabilecek potansiyele sahip.

Dizinin senaryosundan çok işleniş biçimin 2008-2012 yıllarında yayınlanan Leverage dizisiyle benzerlikleri dikkatimden kaçmadı değil. Ekibin içinde yer alan kişilerin yaptıkları işe kadar her şey aynıydı. Sadece senaryo itibariyle mantık aynı ama konu farklıydı. Öncelikle senariste saygılarımı sunuyorum. Senaryo içindeki ters köşeler takdire şayandı. Bunun en büyük etkisi kesinlikle senaristin vergi dairesiyle iş birliğiyle senaryoyu geliştirmiş olması. Zekice yazılmış,kurgusu başarılıydı.Adaletsizliğin kol gezdiği dünya da suçlulardan adaleti sağlamalarını beklediğimiz bir diziydi. Kanun adamları durur iken dolandırıcılar adaletin korkusuz savaşçıları idi. Bu senaryodan şu anlaşılıyor;dünyanın neresine gidersen git dil,din,ırk,kültür fark etmeden insanın olduğu yerde her şeyin de beklenilmesi gerektiği,suçların benzerlik gösterdiği ve bunun yapımlara konu olmasıdır.Kurgu olsa da böyle Robin Hood benzeri kahramanların çivisinin çıktığı dünyaya bizim için de yumruk salladıklarını hayal ederek hayranlık ile izlediğimiz güzel bir diziydi.

Öyle temiz ve güzel yaşa ki, gelecekte her dönem ayağına köstek olacak, geleceğini karartacak, seni daima birilerine mecbur bırakacak bir geçmişin olmasın. Daima başın dik herkesin saygı duyduğu ve örnek almak istediği kadar onurlu yaşamalı insan. Güvenilir olmak, geçmişinde birilerinin eline koz olabilecek büyük hatalar yaşamamak lazım. Dizide aslolalan güç ve para kadar yükselme hırsıyla dostlarını arkadan bıçaklayanlarında hikayesini izliyoruz. Aslında dost zannedip iyi günündeyken sırrını paylaştığın, gün gelir seni sırtından vurur ve sırrını ifşa edebileceği mesajını unutmamış senarist Sonra demiş ki; sırrını paylaşarak içini rahatlatmak için anlattıkların gün gelir senin pişmanlığın olabilir. Hele de burda ki gibi çıkar ilişkisi içinde olanlar en küçük bir hatanı bile bir kenara not edip günü geldiğinde üzerine basıp yükselmek istediğinde sana karşı kullanır mesajını da eklemeyi ihmal etmemiş. Dizinin en acı veren tarafı da buydu. 

Dizinin müziklerinden iki tanesi dikkatimi çekti. Biri SHINee grubundan Key NCT grubundan Doyoung "Cool"  diğeri ise UP10TION grubu "Run" şarkısı oldu. Zaten bu tür dizilerde şarkıların fazla ön planda olmasından yana değilim. Aksine ne kadar az şarkı o kadar iyi. En çok beğendiğim noktada aşk konusuydu. bu tarz bir dizide olması gereken boyuttaydı. Senarist dengeyi çok iyi kurmuş. Bad Guys dizisini izleyenler dizinin final sahnesini anlayabilirdi. Çünkü senarist Bad Guys dizisine gönderme yaparak bitirmesi akıllarda iki dizi birleştirilir mi sorusunu akıllarda bıraktı. Böyle bir durum meydana gelirse harika bir yapım ortaya çıkacağından hiç şüphem yok. Her iki dizi içinde ikinci sezon çekilebilir şekilde final uyguladı senarist. Diyeceğim şu ki arkadaşlar, seyir zevki yüksek bu yapımı kaçırırsanız çok şey kaybedersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..