14.10.16

Doctors / Kore Dizisi

SBS kanalının bu sene reytinglerden birinci sırada final yapan dizi Doctors. Başrollerini Park Shin Hye ve Kim Rae Won paylaşıyor. Dizinin senaristliğini Can We Get Married ve High Society tanıdığımız Ha Myung Hee yaparken, yönetmenliğini ise efsane dizi My Love From a Star dizisinde tanıdığımız Oh Choong Hwan yapmaktadır Dizinin konusu ise Yoo Hye Jung'un hayatı gençken çok zor geçmiştir.Mücadelede çok iyidir ama aynı zamanda da çok çalışkan birisidir.Zor durumları aştıktan sonra o şimdi bir doktor olmuştur.

Park Shin Hye dizide Yoo Hye Jung karakterini canlandırıyor. You're Beautiful, Heartstrings, Flower Boy Next Boy, The Heirs, Pinocchio, Entertainer, dizilerinden hatırlarsınız. Yoo Hye Jung, zor bir çocukluk geçirmesinden kaynaklı serseri bir kişiliğe sahip olduğu lise yıllarında, babası onu babaannesinin yanında yaşaması için bırakır.  Daha doğrusu hayatından kovar. Hayatında ilk defa babaannesinin ona davranışları sayesinde hayatında ilk defa değerli olduğunu hisseden Hye Jung kendine çeki düzen vererek liseye geri döner. Sınıf öğretmeni Hong Ji Hong sayesinde kendindeki cevheri fark eder. Başarılı bir beyin cerrahı olur. Park Shin Hye'nin olgunlaştığı bir rolde izlemek fazlasıyla keyif verdi.
Kim Rae Won; dizide Hong Ji Hong karakterini canlandırıyor. İtiraf ediyorum daha önce hiçbir yapımı izlemedim. Doctors bir ilk oldu. Aslında başarılı bir beyin cerrahı olan Ji Hong masada kalan ilk hastasının ardından kariyerine ara vermiştir. O süreçte öğretmenlik yapan Hong Ji Hong'un yolu sorunlu öğrenci Yoo Hye Jung ile kesişir. O yolundan şaşmayan, başarılı ve dost canlısı bir yapıya sahiptir. Sıcak kanlı oluşundan kaynaklı sorunlar yaşayacaktır. Kim Rae Won samimiyetini rolüne öyle bir yansıtarak oynamış ki izlerken gerçekten sizin gözünüz içine bakarak tebessüm ediyor zannediyorsunuz.



Lee Sung Kyung, dizide Jin Seo Woo karakterini canlandırıyor. It's Ok, That's Love, Cheese In the Trap dizilerinden hatırlayabilirsiniz. Jin Seo Woo, Yoo Hye Jung'un lise yıllarından arkadaşıdır. Sınıfın zeki ve başarılı öğrencisidir. Hye Jung'un ders çalışmasına yardımcı olmuştur. Aynı zaman Hong öğretmene karşı tek taraflı sevgi beslemektedir. Hong Öğretmenin Hye Jung ile yakınlaşmasıyla aralarındaki arkadaşlık bağı son bulur. Yıllar sonra aynı hastanede beyin cerrahı görev alırlar.

Yoon Kyung Sang; dizide Jung Yoo Do karakterini canlandırıyor. Faith, Gap Dong, Pinocchio, The Time We Were Not In Love, Six Flying Dragons dizilerinde izledim. Canlandırdığı efsane rolü Moo Yul karakteriydi. Ailesinin sahip olduğu hastanenin yönetiminde bulunmamak için başka bir hastanede başarılı beyin cerrahı olarak görev yapar. Yoo Hye Jung ve Jin Seo Woo'nun üstüdür. Jung Yoo Do, aklına geleni hemen söyleyen bir kişiliğe sahiptir. Dizinin 2.adam sendromuna sokacak olan karakteri. Kore dizilerinde ikinci erkek karakteri sevmek ender görülen bir durumdur. Fakat Jung Yoo Do yıkıp geçti bu durumu. 

Park Shin Hye'nin canlandırdığı karakterin güçlü, güzel ve zeki bir kadın olması çok hoşuma gitti. Alışılagelmiş Park Shin Hye karakterlerinden farklıydı. Shin Hye dizideki asi inatçı hiç bir şey umrunda olmayan boş vermiş serseri bir tipken ardından doktor olma süreci (pek gösterilmesi de), eskisine göre daha çok duygularına belli eden kapı arkalarında ağlamamayı bırakan başlayan, aşkı yaşayan, kırılgan olsa da o sert mizacından taviz vermeyen ve kimseye muhtaç olmayan güçlü Hye Jung karakterini çok sevdim .Durum böyle olunca Park Shin Hye'nin oyunculuğuna ön yargıyla yaklaşanların da kalbini fethetmiş oldu. Kim Rae Won izlediğim ilk yapımı olduğunu az önce dile getirdim. Ne yalan söyleyeyim ona karşı biraz önyargıım vardı. Sebebi ise, Park Shin Hye ile aralarındaki yaş farkıydı. Oyunculuğu ve mimikleriyle aradaki yaş farkını hissetmedim.  Yoon Kyung Sang'a gelecek olursak. Six Flying Dragons'da öyle bir oyunculuk sergiledi ki üzerine bir daha çıkar mı bilmiyorum ama romantik-komedi türünde yer alsa efsane işler başaracağını düşünüyorum. Klasik ikinci erkek sendromu yaşamadı. Kıza olan aşkından yataklara düşmemesi, onu seçmedi diye tavır almaması, onların aşkına saygı duyması ve Yoo Hye Jung ona karşı bir şey hissetmemesine rağmen onu sevmeye ve korumaya çalışması harika düşünülmüştü. Lee Sung Kyung'u It's Ok, Thats Love ve Cheese In the Trap dizilerinde ki rollerinin aksine daha ılımlıydı. Bazen acaba izlediğimiz o rolleri bu kız mı canlandırıyor sorusunu bile aklıma getirmedim değil. Seo Woo karakteriyle daha kötü olacağını tahmin ederken tam tersiydi aslında, iyi de oldu. Çok ağır şeyler yapıp sonra ilişkilerin bir bakıma düzelmesi hoş olmazdı bu da değişikti ikinci bayan olarak gereğinden fazla abartı değildi ama hep dedim biraz daha ön planda olmasını onunda sert görüntüsünü başarılı olmasını göstermeleri güzel olurdu.

Hayat felsefem 
Kim Min Suk; dizide Choi Kang Soo karakterini canlandırıyor. Shut Up Flower Boy Band, Hi School Love On, Who Are You: School 2015, Descendants of the Sun dizilerinde izledim. Choi Kang Soo, İntern olmuş bir doktoru canlandırıyor. Dizi boyunca sevimli halleriyle güldürdü. Kim Min Suk sessiz ve derinden oyunculuğunu konuşturarak geliyor. Uzun zamandır bir dizide ağladığımı bilmem ama Kang So karakteriyle harikalar yaratacağı bir oyunculuğa imzasını atacak Kim Min Suk.

 Ji Soo dizide Kim Soo Chul karkaterini canlandırıyor. Angry Mom, Cheer Up!,Page Turner dizilerinden hatırlayabilirsiniz. Ji Soo oyuncu kadrosunda yer alan ama ara ara gözüken oyunculardan. Yoo Hye Jung'u lise yıllarından tanıyan o zamanlar ona aşık bir erkektir. Yıllarca ona hayran olmasına rağmen aralarındaki ilişki dostça kalabilmiştir. 

Bu dizi bu senenin güzel dizileri arasında yerini aldı Fakat efsane dizilerim arasına giremedi ne yazık ki. Bunun nedeni ise bu sene çok daha farklı ve değişik senaryonun arka arkaya gelmesi oldu. Dizi türünü ele aldığımda gerçekten konu ve kadrosuyla güzeldi. Olay örgüsü, oyuncuların birbirleriyle uyumu, konuk oyuncuların diziye kattığı güzellik yapımı güzel yapmaya yetiyor. Dizi güzel başladı hem de herkesin beklediğinden farklı heyecanlı hastaneye girdikleri anda ve sonrasında durağan geçti. Senaryosunda net açıklık getirilmeyen  şeyler vardı. Mesela Hye Jung'un nasıl doktor olduğu, o süreçte neler geçirdiğiyle alakalı durumlara yer verilmeliydi.

Her bölümü heyecanla izledim açıkçası. Sıkıcı diyenleri bilmiyorum kendi zevkleri ancak diziden bir çok şey öğrendim ve hiç sıkılmadım. İlk olarak hırsın her şeyi yaptırabileceğini, dikkatli olundukça her şeyin gerçekleşebileceğini, daha sonrasında kinin ne kadar saçma bir şey olduğunu öğretti. Herkesin zayıf noktaları olduğunu içlerinde bi yerde iyi biri olduğunu bu yüzden kini nefreti intikamı bırakıp mutlu olmaya bakmamız gerektiğine dair güzel öğretiler yer aldı. 

Dizinin yan karakterleri başroller kadar harikaydı. Kim Gang Hyun, Beak Sung Hyun, Jo Hyun Sik ve Min Suk dizinin ayrılmayan ekibi. Her fırsatta bir araya gelip birbirlerinin arkasını kollayan dostlar. Bir araya geldilerse mutlaka güldürecek konuşmalara denk geliyorsunuz.


Jung Yoon Do'nun amcası rolünde izlediğimiz Lee Sun Ho'yu ekranda her gördüğümde VIXX grubunun üyesi HongBin'i görür gibi oluyordum. İnsan insana bu kadar benzer. 


Dizinin kadrosu da konuk oyuncuları da efsaneydi. Bir kere iki çocuk babası olarak Namgung Min'i izlemek aşırı keyif verdi. Seri katil, aşık, soğuk, sıcak kanlı her karakterin içinde izledim. Bir babayı canlandırması aşırı yakışmıştır. Özellikle yaşadığı çaresizliği izlerken kendim yaşamış gibi hissettim.
Lee Sang Yeob dizinin konuk oyuncuları arasındaydı. Bu adama hayranlığım her geçen gün artıyor. Dizide aldığı role fazlasıyla yakımıştı.

Dizi müzikleri de pek bi güzeldi. Jung Yup "It's Love" Younha "Sunflowers" Park Yongin&Kwon Soonil "NoWay" Jun Ho "You're Prrety" şarkıları benim dikkatimi çeken şarkılar oldu. 

Albümü dinle; TIKLA

Konunun işleniş şeklini sevdim. Bir taraftan baktığında bu dizi bir başarı ve azmin öyküsü. Büyükanneye duyulan sevgi ve ona ne olduğunu öğrenme azmi harika bir doktor yaratıyor. Ama aynı zamanda bu dizi iki insan arasında gelişen aşkı da çok güzel dile getirdi. Öyle ayak kaydıran, dolaplar çeviren üçüncü.insanlar olmadan iki kişinin aşkı öğrenme, birbirlerinin hayatlarında yer almanın duygusunu öğrendi. 20 bölüm boyunca yavaş yavaş sindire sindire anlatıldı. Arada hasta hikayeleri, hastane ile ilgili yönetim savaşları, bir iki yan karakter olayı da sığdırıldı. Bazen durağan ilerlese dizinin hikayesi tatmin ediciydi.

2 yorum:

  1. Bu diziyi gördüm ama bir türlü izlemek içimden gelmedi nedense. Herhalde bir çok Doktor isimli dizi çıktığından istemedim izlemeyi. Park Shin Hye de kilo vermiş sanki yüzü zayıflamış. :)) Bu yorumdan sonra uygun bir zamanda şans vereceğim diziye. Ellerine sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için. Ben medikal üzerine olan her tür diziyi seviyorum. Park She Hye zaten severim. Zayıfladığı için yüzü de süzüldü. Bir çok kişinin dikkatini çektiği için yazmadım o ayrıntıyı. Sadece aşırı olgun bir karaktere hayat vermiş.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..