22 Şub 2017

The Legend of the Blue Sea / Kore Dizisi

Kore'nin ilk tarihi hikaye kitabındaki denizkızı hikayesinden alınan motiflerin mevcut olduğu fantastik-romantik dizidir. Joseon dönemindeki bu kitapta, gerçek bir karakter olan Kim Dam Nyeong'un balıkçıların yakaladığı deniz kızlarını ve adamlarını tekrar denize salması anlatılmaktadır. Dizide ise dünyadaki son denizkızı dahi bir dolandırıcı ile tanışır. Denizkızı bundan sonra karada hayatta kalma savaşı verecektir.Tarih öncesinde birbirini tanıyıp aşık olan eski savcı günümüzde nitelikli bir dolandırıcı olan Hae Joon Jae  ile her daim deniz kızı olup da eski adı Se-Hwa yeni adı Sim Cheong  her dönem tekerrür eden imkansız aşkları ve sürekli tekrar eden lanetli kaderlerinin günümüzdeki reenkarne hallerini anlatan bir dizi.


Jun Ji Hyun; dizide Sim Chang/Sea Hwa karakterlerini canlandırıyor. Daha önce My Love From the Star dizisinde, My Sassy Girl ve Assassination filmlerinde izledim My Love From the Star dizisiyle gönlümün sahibi olan aktirist oldu. Sim Chang dizide bir karaya çıkmış, aşık bir deniz kızını canlandırıyor. Sim Chang deniz kızı olarak yaşadığı için karaya çıktığında insanlara dair alışkanlıklara aşina değil. Kara çıktığında karşılaştığı ilk insan Heo Joon Jae oluyor. Jun Ji Hyun beni bir kez daha hayal kırıklığına uğratmadı. Sayesinde epey güldüm. Polis arabasında çıkardığı sesler. Karakolda peçete kutusundan mendil çekerken ki çoşkusu ve o bakışları... Harika bir oyunculuk sergiliyor. Trafik lambasına beklerken kırmızı ışığa bakıp orada ki duruşu taklit etmesi... Mağazada kabinden elbise başında çıkması...Yemek yerken ki o halleri güldürdü. Sayesinde ilk bölümler keyifli dakikalar geçirdim. Boşuna sevmiyorum seni Jun Ji Hyun!

Lee Min Ho; dizide Heo Joon-Jae / Dam Ryung karakterlerini canlandırıyor. Daha önce Boys Over FlowersPersonal TasteCity Hunter, Faith, The Heirs dizilerinde Gangnam Blues filminde izledim. Günümüzde canlandırdığı Heo Joon Jae karakteri dolandırıcı, Joseon Dönemi'nde karakteri Dam Ryung ise validir. Heo Joon Jae iki arkadaşıyla beraber dolandırıcılık yaparak geçimlerini sağlamaktadır. Bir gün kaldığı otel odasında gizemli bir kadınla karşılaşır. Çaresiz, hiçbir şey bilmeyen bu kadına yardım eder. Tabi ki bir çıkar doğrultusunda. Joon Jae, Lee Min Ho'nun canlandırdığı karakterlerin karması gibiydi. Lee Min Ho'yu seviyorum. İyi bir oyuncu oynadığı dizilerdeki karakterlerin hakkını veriyor.Fakat sevimli ve romantik erkek rollerini daha iyi canlandırdığını düşünüyorum.
İlgili resim
Lee Hee Joon; dizide Jo Nam-Doo karakterini canlandırıyor. İzlediğim ilk yapımı. Dizide dolandırıcığı Heo Joon Jae'ye öğreten, Joon Jae evini terk ettiğinde sokakta ona sahip çıkan abisi. Ekibin komik ama zeki üyesi. Birazdan sömüren taraf diyebilirim. Lee Hee Joon; rolünün içine girdi. İzledikçe zıpır bir dolandırıcı hissiyatına sahi,p oluyorsunuz.

CROSS GENE grubunun lideri Shin Won Ho; dizide Tae-O karakterini canlandırıyor. Daha önce Big dizisinde izledim. Ekibin en küçüğü hem de hacker'ı. Tae O'nun bir kaç bölüm sesini kullanmadan sadece mimikleriyle rolünün hakkını verdi. Onun içten içe Sim Chang'a duyduğu hayranlık ve tatlı tatlı kıskanması şirindi. Gözlükleri ve kulaklıklarıyla bir diziyi bitirdi diyebilirim. Won Ho'yu ilk Big dizisinde izledim. O zaman da oyunculuğu sevimli bulmuş, dizi camiasında daha çok görmek istemiştim. Bu dizi onun miladı oldu diyebilir miyiz? Daha çok ekranlarda görmeyi diliyorum.
The Legend of the Blue Sea dizisinde Jun Ji Hyun ve Lee Min Hoo'nun oynayacağını öğrendiğimden beri merakla bekledim. Dizinin senaristi My Love From the Star'a imzasını atmış olan Park Ji Eun olurken yönetmen koltuğuna City Hunter Master's Sun Doctor Stranger dizilerin yönetmeni Jin Hyeok oturdu. İnanılmaz güzel, heyecanlı ve farklı başlayan diziyi finale doğru biraz sıkıcı hale getirdi sevgili senarist. Ortalara doğru nasıl başladığını unutturacak kadar sıradanlaşan bir dizi. Buna en büyük etken senaryonun tamamen klişelerden örülü olması. Aslında fantastik, özgün ve ilgi çekici bir hikaye gibi görünse de hiçbir sürprizi ya da albenisi yok. Geçmiş ve geleceği bağlamak sıkça kullanılan bir teknik ama bu seride tamamen içi boş ve manasız olarak kaldı. Durum böyle olunca devreye oyuncuların hatırı devreye girdi.  

Bu kadın her türlü karakterin hakkını veriyor. 
Çokta sevimli oluyor.

Gülme krizine girdiğim iki sahneden sadece ikisi

Lee Min Ho'yu severim bütün dizilerini izledim. Fakat beklentimi yüksek tutmamı sağlayan oyuncu Jun Ji Hyun oldu. Kendisi her zamanki gibi beni yanıltmadı. Lee Min Ho, şu zamana kadar canlandırdığı bütün rollerin karışımı bir karakterle karşımızdaydı. Oyunculuğu hakkında çok fazla olumsuz yoruma denk geldim.Bununla birlikte oyunculuğu beni rahatsız etmedi. Her zaman ki Lee Min Ho idi. İlk bölüm resmen Sim Chang karakteri ortalığı silip süpürdü. Özellikle  mimikleriyle, bakışlarıyla ve oyunculuğu gerçekleştirdi. Konuşmamasına bile bir süre sonra alıştım. Çünkü kadın mimikleri ve beden diliyle derdini en güzel şekilde anlattı. Lee Min Ho'nun canlandırdığı Heo Joon Jae karakteri biraz oturmamıştı. Özellikle kılıktan kılığa giren bir dolandırıcıyı oynuyorsan çok daha parlak bir oyunculuk sergilemek gerekirdi. Başarılı oyuncu burada sönük kaldı diyebilirim. Bu sebeple diziyi ayakta tutan Lee Min Ho değil Jun Ji Hyun'un oyunculuğu oldu. 


GOT7 grubunun üyesi Jinyoung dizide Lee Min Ho'nun gençliğini canlandırıyor. Dream High 2, When a Man Loves ve My Love Eun Dong dizilerinde izledim. Özellikle My Love Eun Dong dizisinin ilk 4 bölümünde canlandırdığı karakter sayesinde diziye başlamıştım. The Legend of the Blue Sea dizisinde daha çok yer almasını isterdim. Duygularını çok güzel izleyiciye yansıtıyor. İyi bir oyuncu yetişiyor.


Deniz kızı Sim Chang'ın bayan süklüm püklüm olmaması ve katilin karşısındaki güçlü duruşu, dizide Jun Ji Hyun'nun sokak tayfasını izlemek en çok hoşuma giden yönleri oldu.  Yalnız bu Sim Chang karakteri bana bir önceki dizisindeki karakteri hatırlattı. Sadece uzaylıya olan aşkından sonra deniz kızına dönüşmüş gibiydi :)
Lee Min Ho'nun dizilerini yakından takip edenler bilir. 
Heirs dizisinde buna benzer bir sahne mevcut.
Toplu saça karşıyız :)


Dizinin yıldızlar geçidi gibi. Konuk oyuncularında hakkını yememek lazım

Juyn Ji Hyun'un My Sassy Girl filmindeki partneri Cha Tae Hyun.

The Heirs dizisinde annesi rolünde izlediğimiz Kim Sung Ryoung.


Lee Min Ho'nun The Heirs dizisinden birlikte rol aldığı Krystal.

The King 2hearts ve Oh My Ghost dizilerinde izlediği başarılı oyuncu  Cho Jung Seok

Surplus Princess, Discovery of Love, Oh My Ghost, Weightlifting Fairy Kim Bok Joo, Splash Splash Love dizilerinden izlediğim Kim Seul Gi.

Jun Ji HYun'un My Love From the Star dizisinde birlikte rol aldığı arkadaşı Hong Jin Kyung.

Ben dizinin müzikleri beğendim. Lyn  "Love Story" Yoon Mirae "A World That Is You" Jung Yup "Lean On You" Lee Sun Hee "Wind Flower" Sung Si Kyung "Someday, Somewhere" Ken- VIXX "Fool" CoffeeBoy "Why Would I Do This" Se Jeong (gugudan)- If Only  benim dikkatimi çeken şarkılar oldu.

Albümü dinlemek için; TIKLA

Lee Min Ho ve Jun Ji Hyun ikisi de çok iyi oyuncular. Senaryo sıradan ve yetersiz gelsede onlar sayesinde bu kadar reyting oldu şimdi kimse inkar etmesin. Yani bu ikilinin fan kitlesinin hakkı  ödenmez. 20 bölüm bu senaryo için çok fazlaydı. 16 bölüm gayet ideal olurdu. İki oyuncu zaten kendini izlettiriyor.Boş zamanlarınızda sizi güldürüp hüzünlendirecek tatlı bir dizi izlemek istiyorsanız, kaçırmadan izleyin. 

Dizi için puanım; 6/10

4 yorum:

  1. ah ya ah oldu mu bu şimdi..Ben yorumunu bekleyene dek 10/10 luk dizidir bu deyip izlemeye kıyamamıştım..Nasıl bekliyordum öyle kedinin ciğeri beklediği gibi bölümlerinin tamamlanmasını..bitse de biran önce izlesem diye..My love from the starsta oyunculuğu ile beni benden alan jun ji hyun burada beni nedense hiç etkilemedi..Lee min ho..sanırım bof zamanında izlediğim gibi hiçbir zaman etkileyemeyecek bundan sonra beni..Adam krizma evet boyu posu süper yüzü yakışıklı ama ses tonu işin içine girince o karizma biraz eksiliyor sanki..Bu dizi 6 eder hakikaten..Nasıl büyük bir hayal kırıklığı oldu benim için anlatamam..Yazık etmişler bence ya da ben çok büyük hevesler ile başlamıştım o yüzden daha dibe vurdum..Daha güzel yapabilirlerdi senaryoyu.. Cho jun suk daha karizmaydı yaw :)) lee min ho dublajı mı hak ediyor yoksa?:))Yorumların açıklaman yine her zamanki gibi harika:) Takipçinim biliyorsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bitirir bitirmez yazdım ama geç kaldım sanırım :) İzleyince bir şey kaybetmeyeceğin türden bir dizi. Ben LMH severim fakat Jun Ji Hyun'u bir başka severim. Onun oyunculuğu diziyi güzelleştirdi. LMH'yu artık aksiyon dizilerinde izlemek istiyorum. Bu tür dizilerde fazlasıyla yer aldığı düşüncesindeyim :)
      Bilmez miyim :) Teşekkür ederim canım

      Sil
  2. http://sareninsihirlikulakligi.blogspot.com.tr/ bana destek olmak için bağlantıya tık ! :D

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..