26 Eyl 2017

School 2017 / Kore Dizisi


KBS 2 kanalında hala yayınlanan School, 16 bölümden oluşmaktadır. Dizinin senaristi  Sassy Go Go dizisinden Jung Chan-Mi yaparken yönetmen koltuğunda Park Jin Suk oturuyor. Ra Eun Ho,lisedeki 280 öğrenciden altıncı sırada yerini tutan neşeli bir öğrencidir. Webtoon çizmek ve beğendiği kolej çocuğuyla çıkma hayallerini kurmak için bir yeteneği vardır. Bir gün, çizgi romanları için ilham bulmaya çalışırken, bir şekilde yanlış zamanda yanlış yerde yakalanır ve suçlu bir öğrenci olarak damgalanır. Bu sorunlarının sadece başlangıcıdır.


Kim Sejeong; dizide Ra Eun Ho karakterini canlandırıyor. Gugudan grubunun üyesi olan Sejeong 2016'da Produce 101 programında 2. oldu ve proje kapsamında I.O.I grubuyla çıkış yaptı. Onun ilk oyunculuk denemesi.   18 yaşındaki bir lise öğrencisi olan Ra Eun Ho, parlak ve neşeli biri kişiliğe sahiptir. Onun ders notları oldukça kötüdür. Onun hayali, prestijli bir üniversiteyi kazanan ilk aşkı ile aynı üniversiteye gitmek. Bunun içinse ders notlarına değil webtoon çizimindeki yeteneklerine güvenmektedir.


Kim Jung Hyun; dizide Hyun Tae Woon karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Jealousy Incarnate, şu sıralar izledim Rebel: Thief Who Stole the People dizisinde izledim. Bir lise öğrencisi olan Hyun Tae Woon başından beklenmedik bir olay geçer. Başkalarına karşı asi, kaba ve kibirli olmasına karşın babası zengin ve güç sahibi olduğu için okuldaki öğrenciler ve okul yönetimi sesini çıkarmaz. Çünkü okulun tek varisidir.

school 2017 Jang Dong Yoon gif ile ilgili görsel sonucu

Jang Dong Yoon dizide Song Dae Hwi karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Solomon's Perjury dizisinde izledim. Bir lise öğrencisi olan Song Dae Hwi k iyi notlara, iyi kişiliğe ve iyi bir espri anlayışına sahiptir ve fakir bir aileden gelmektedir. O, zayıfları korumak gibi bir içgüdüye sahiptir. O, açık ara farkla öğrenci temsilcisi olarak seçilmiştir. Bir öğrencinin isteyeceği her şeye sahip gibi görünse de sahip olmadığı tek şey vardır. O da etkili ebeveynler.


School serisinin vazgeçilmezilerinden biride idealist öğretmenler. Sim Kang Myung öğretmen karakterini Han Joo Wan canlandırıyor. Daha önce Hwajung dizisinde izledim. Mesleğinin daha başlarında olan idealist bir öğretmen. Sınıfındaki çocuklara bir öğretmenden çok ağabey gibi yaklaşarak sorunları çözmeye çalışmaktadır. Fakat idealist olmasının yanında fazlasıyla pısırık bir öğretmendir. Bununla birlikte korkak görünmesine rağmen gizli kahramanlardan biridir.


Park Se Wan dizide Oh Sa Rang karakterini canlandırıyor. Goblin, Radiant Office dizisinde izledim. Sa Rang, Ra Eun'un en yakın arkadaşıdır. Herkes üniversiteye hazırlanırken o memurluk sınavına hazırlanmaktadır. Tek amacı annesine güzel bir hayat sunmaktır.

Seol In A dizide Hong Nam Joo karakterini canlandırıyor.Daha önce Strong Woman Do Bong-Soon dizisinde izledim. Nam Joo,  Dae Hwi kız arkadaşıdır. Güzelliğiyle ilgili popüleritesi fazlasıyla yayılmıştır. İyi yerlere gelecek oyunculardan biri. Fakat ben bir türlü kendisine ısınamadım.


 Han Bo Bae dizide Han Bo Ra karakterini canlandırıyor. Daha önce Doctors,  Remember, Voice dizilerinde izledim. Han Bo Ra dizinin zorbalık gören kızı. Olaylar çözülene kadar ne olduğunu anlamak güç. Senarist sağ gösterip sol vurdu gibi bişeydi. Bo Bae bir çok popüler dizide yardımcı karakter olarak yer aldı. School 2017 dizisinden sonra yıldızı parlayacak genç oyunculardan biri olacağı kanaatindeyim.

-

Kim Hee Chan dizide Kim Hee Chan karakterini canlandırıyor. Daha önce Cheese in the Trap, Mrs. Cop 2, Radiant Office dizilerinde izledim. Kim Hee Chan, zengin bir ailenin her şeye sahip tek çocuğu olmasıyla birlikte en mutsuz kişisidir. Ailesi tarafından takdir görmemektedir. Onun okulda tek rakibi Song Dae Hwi'dir. Hee Chan, dizinin öne çıkan oyunculardan biri olacak. Zaten şimdiden bir dizide yer alacağı açıklandı.


Seo Ji Hoon dizide Yoon Kyung Woo karakterini canlandırıyor. Daha önce Signal (14.bölüm) ve Solomon's Perjury dizilerinde izledim. Yoo Kyung Woo, dizide gitarıyla tam bir bütün olan öğrencilerden biri. Olayların dışında kalarak ne olduğunu anlayan, o an ki duruma ince ince mesaj veren karizmatik öğrenci.


SF9 grubunun üyesi Rowoonda dizide yer alan oyunculardan biri. Dizide sorunlu idol Issue adında bir karakteri canlandırıyor. SF9 çıkış öncesinden beri takip ederim. Rowoon'u da severim. Fakat dizide neden yer aldığını anlamış değilim. Varlığıyla yokluğu bir olacak şekilde dizinin 3 veya 4.bölümünde girdi sonrasında ara ara göründü. Neden göründü onuda anlamış değilim. Bir karakter yoktur ortada. Bence hiç olmasa daha iyi olurdu Rowoon'un kariyeri açısından.

School serisi kdrama sektörünün baş yapıtlarından biri. Neden böyle düşünüyor bu kız derseniz. Şöyle açıklayayım. School 2013'ü ele alalım. Daniel Cho ve Jang Na Ra gibi başarılı oyuncuların yanı sıra  Lee Jong suk ve Kim Woo Bin gibi oyuncularla çok güzel mesajlar verdiler. School 2013 bu iki oyuncu için gelecek başrollerin kapısını açmış oldu. Şimdide School 2015'i ele alalım. Çocukluğundan bu yana sektörün içinde olan Kim So Hyun, kendini daha çocuk yaşta ispatlamış bir oyuncu. Ona eşlik eden Nam Joo Hyuk ve Yook Sung Jae için oyunculuk kariyerlerinin dönüm noktası oldu. Nam Joo Hyuk popüler dizilerin oyuncu kadrosunda olmasıyla birlikte birde iki başrol dizisi oldu. Sung Jae sayısız program, başrol ve Goblin dizisinde önemli bir rolde kendini bir kez daha göstermiş oldu. Diyeceğim şu ki School 2017'de kadroda yer alan as oyuncular için dönüm noktası olacağına eminim. 

Kim Sejeong oyunculuk çıkışını School 2017 ile yaptı. Kariyeri boyunca bir Produce 101 katılarak adını duyurmak iki School serisinde yer almak verdiği en doğru karar. Beni yakından takip edenler EunJi hayranlığımı bilir. Oyunculuğu çok içten ve olduğu gibi. Bu sebeple seviyorum sanırım. Kim Sejeong'u Ra Eun karakterinde izlerken aynı hisse kapıldım. Onu izlerken çok keyif aldım, o hazzı yakaladım diyebilirim. Güzel yapımlarda izleyeceğiz emin olabilirsiniz. Kim Jung Hyun; nasıl güzel bir oyuncusun sen öyle. Jealousy Incarnate dizisinden belliydi iyi yapımlarda yer alacağı. Oyunculuğunu çok beğendim. Sejeong ve Jung Hyun arasındaki uyum fazlasıyla iyiydi. Jang Dong Yoon, dizinin zeki çocuğu. Önceki School serilerini göz önünde bulundurursak zeki çocuklar genelde sıkıcı, adaletsiz bir tip olurken Dae Hwi karakteri tabuları bir bir yıktı. Ben Jang Dong Yoon ve Kim Jung Hyun arasındaki uyumu sevdim tabi bir Lee Jong suk ve Kim Woo Bin kadar değildi.
Ekrana her gelişlerinde yüzümde tebessüme sebep oldular.

School serisini izledikçe bizim ülkeye şükrediyorum çok stres yaşatıyorlar öğrenciye. Seride olduğu gibi yine okul birincisi mutsuz ve baskı altında. Güney Kore de öğrenci olmak gerçekten çok zor iş. Çocukları seviyelere ayırıp ona göre muamele etmek aşağılamak çok saçma. Öğretmenler desen bana dokunmayan yılan bin yaşasın felsefesini benimsemiş. Fakat bu diziyi izleyip güney korede eğitim sistemi böyle mi diye düşünmeyin. Zira netizenlerin bile itiraz ettiği durumlardan biriydi. Abartı söz konusu.

School 2015:Who Are You dizisindeki Goo Tae Kwang karakteri school serisine başka bir hava kattığı aşikar. Senaristlerde başrolden daha çok sevildiğini görünce School 2017'de Tae Woon karakterini o rolün bir benzerini oluşturmuşlar. İki dizi arasındaki bir diğer benzerlikte Tae Woon  ve babasıyla olan ilişkisi; Goo Tae Kwang arasındaki ilişkiyle birebir aynıydı diyebilirim. İzleyenler bana hak verecektir diye düşünüyorum.
Çok güzel gülmüyorlar mı :)
Birde hafızamdan hiç silinmeyecek bir replik vardı. Hyun Tae Woon, Ra Eun Ho'ya söylüyordu. "Kendi gururumu korumak yerine senin hayalini korumayı seçtim. Bu yüzden buradayım." Fazlasıyla iyiydi :)

Tarin "Going Home" Maktub "Hope I’ll Reach You" YOZOH "A Thrilling Summer Day" NCT (TAEIL, TAEYONG, DOYOUNG)  "Stay In My Life" Apink, BnN "I Pray 4 You" Gugudan "I Believe In This Moment" şarkılarını buraya bırakıyorum.

Albümü dinlemek için TIKLA

Ben School serilerini sever biri olarak hiçbiri için ayrımcılık yapamıyorum. Bununla birlikte konu ve oyuncular ne kadar farklı olursa olsun hepsinin vermek istediği mesaj aynı. O zaman gençlik yıllarınızı yaşıyor veya anımsamak istiyorsanız, üniversiteye yerleşmek adına verdiğiniz uğraşları, ilk aşkınızı veya dostluklarınızı hatırlamak istiyorsanız doğru yerdesiniz. 


Not: Serinin her dizisi farklı konu ve oyuncularla çekilmektedir
Dizi için puanım;8,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..